2014. november 22.
Páliné Móhr Erzsébet óvodapedagógus (fejlesztőpedagógus) kolléganőnk a Nyugat-Magyarországi Egyetem Benedek Elek Főiskola Pedagógiai Karán egy tanóra keretében tartott előadást a most diplomára készülő hallgatóknak. Az előadás témája a Néphagyományőrző Óvodai Program volt. A tanórára Dr. Zsámboki Réka hívta meg, aki a pedagógiai programokat oktatja. Az előadásnak nagy sikere volt. Kolléganőnkre nagyon büszkék vagyunk, hiszen ebből a témából kiválóra írta a diploma munkáját is.
2012. június
Államvizsga után
2012. május
Az egyéni bánásmód és differenciálás témakörében foglalkoztunk még a tanulási zavarok megjelenésével, a magatartási és viselkedés zavarok, részképességzavarok jelenségeivel. Érintettük a megfelelő fejlesztést és terápiákat, kihangsúlyozva, hogy a gyerek egyéni sajátosságai, szükségletei mindenek felett.
2012. március
Az integráció lehetőségei a gyerekek igényeihez. Hospitálás a Levinszky u-i óvodában. Az egyéni bánásmód megfigyelése. Majd tanóra.
2012. március
Természettan és Életkultúra Tagozat (TÉT) osztályában látogattunk el, hospitáltunk, a differenciálás megfigyelése 2-4. osztályban volt a feladat, melyről dolgozatot kellett készíteni.
2012. február
A gyógypedagógiai integráció során nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi kitekintés is fontos és hozzátartozik az integrálás megértéséhez. Az esélyegyenlőség legfontosabb láncszeme az oktatás. Itt kell rendeződnie a hátrányos helyzet felszámolásának, a sérülések korrekciójának, a kompenzálásnak. Mindenkinek tisztában kell lenni az óvodai és iskolai együttnevelés formáival.
2011. szeptember
Szupervízió (Tengerdi Antal tanár)
2011. május
Magunk is játszhattunk és átélhettük, amit a gyerek,amikor játszik, ha mozog. Fontos a tanulási zavarok megelőzése. Fejlesztő játékokkal korrigálható a részképességekben történt lemaradás. Hangsúlyoznom kell a gyerekek észlelési és mozgási (szenzomotoros képességeinek) fejlesztését! Inger gazdag környezet, sokféle apró kihívásokkal teli elfoglaltság biztosítása, a sok mozgás, játék, mind a megelőzés eszköze. Ezért a mozgás fejlesztés kiemelten fontos óvodáskorban(tanulási nehézség kialakulásának megelőzése!) Dolgozatot kellett készíteni a mozgásterápiákról.
2011. április
Intézményfejlesztés és szervezettan órán megismerkedtünk a minőségirányítás, a marketing és a kommunikáció fontosságával. Az intézmény szervezeti felépítésével, struktúrájával, a partnerközpontúság elveivel, a SWOT analízissel, mint az intézmény erősségeivel, gyengeségeivel, lehetőségeivel és veszélyeivel, a hiba okok keresésével, javításával, az értékelés és önértékelés, a minőség fontosságával.
2011. március
Dr.Józsa Éva óráján egy mesefeldolgozás volt a feladatunk. Mi a Ludas Matyit dolgoztuk fel. A díszletet, a koreográfiát magunk alkottuk meg, a lényeges elemeket kiemelve felismerhetővé tettük a mesét az árnyjátékon keresztül. Nagyon igényesen sikerült megvalósítani... ezért: Jelest kaptunk.
2011. február
Személyiség és kommunikációfejlesztés tréning
2010. október 27.
Színház elmélet és bábrendezés, dráma
2010. október 20.
Tanulmányi szerződés kötés
2010. október 17.
Budai hegy
2010. október 9.
Állatkert
2010. október
Kommunikációs tréning
2010. október 27.
Színházelmélet és bábrendezés, dráma
Ezen a napon a Világszép nádszálkisasszony című mesét dolgoztuk fel. A hallgatók két csoportra osztva, két különböző módszerrel dolgozták fel a mesét. A mi csoportunknak mozgással kellett eljátszani a mese tartalmát úgy, hogy a másik csoport felismerje.
2010. október 20.
Tanulmányi szerződés kötése a képzésben résztvevő kolléganőkkel. Képek!
2010. október 17.
Budai hegy
Növény és állatvilág megismerése, valamint a gyermekekkel is játszható szenzitív játékok elsajátítása volt a terepgyakorlat célja.
2010. október 9.
Állatkert
Az állatkerti séta során betekinthettünk a különböző földrajzi helyeken élő állatok életébe. A gondozók érdekes történetekkel színesítették látogatásunkat. Az ott szerzett ismereteket folyamatosan átadjuk az óvodás korú gyermekek számára.
2010. szeptember 27.
Ipolytarnóc
Az őserdő, valamint a táj kultúrális, természeti és társadalmi értékeinek megtekintése mellett ellátogattunk az egyházasgergi óvodába. A Somoskői várról gyönyörködtünk a kilátásba és megcsodáltuk a több száz éves bazaltoszlopot.
2010. szeptember 25.
Ismerkedés a tematikával
A Gyermekintézmények Szakmai Fejlesztése nevű Pedagógus szakvizsgával járó képzést a Nyugat-Magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Főiskola Kara biztosítja. Havi 3 napos konzultáció során adják le az anyagot. Az első konzultáción áttekintettük az első félév tematikáját, megismerkedtünk a tantárgycsoportokkal.
2010. szeptember 1.
Az 50 %-os munkaidő kedvezmény feltételeinek, és a munkaidő nyilvántartás vezetésének megbeszélése az érintett kolléganőkkel.
2010. március 22.
Víz világnapja a Tündérligetben ...
Témahetet tartanak a Tündérliget (Posta közi) Óvodában a héten. A Víz Világnapjához kapcsolódnak a programok. Ma TÁMOP 3.1.4 programban, az óvodapedagógusok a saját fejlesztésű, vízzel kapcsolatos játékaikat mutatták be, a „vendég gyerekeknek”. Szerdán keszthelyi kirándulás van tervben, de a héten minden nap más-más meglepetés várja a gyerekeket. Biztosan állíthatom nem unalmas óvodásnak lenni Marcaliban!
2009. szeptember 1.
"Kompetencia alapú nevelés és oktatás"
Városunk óvodái között elsőként a mi intézményünkben valósul meg , egyenlőre egy-a Pillangó- csoportban. Óvodavezetőnk év elején tájékoztatta a szülőket a programról. Nevelőtestületünk tagjai folyamatosan végzik a tanfolyamokat, melyek mégjobban elősegítik a kompetencia alapú nevelés-oktatás hatékonyságát.
2009. november 6.
A "kompetencia jegyében..."
...a TŰZ őselemmel foglalkozik ezekben a hónapokban óvodánk Pillangó csoportja. Tapasztalatszerzés céljából látogattunk a Tűzoltóságra,ahol gyermekeink gazdag ismereteket szereztek a tűzoltók munkájáról. Felpróbálhatták a sisakokat, megcsodálták a felszereléseket,-azok használatát, az autók fajtáit kívűl-belűl és nagy örömmel emelkedtek magasba az emelőkosárban, az egyik legmodernebb autóban. A sokrétű munka tapasztalatait folyamatosan dolgozzák fel a hetek során! Köszönjük a tűzoltók részletes tájékoztatását, amivel maradandó élményt nyújtottak óvodásainknak!!!
2009. november 17.
Tűzoltás az Postaközi óvodában ...
A kompetencia jegyében tűzoltás volt a Postaközi (Tündérliget) óvodában, igazi tűzoltókkal, tűzzel. Városunk tűzoltói viszonozták az ovisok múlt heti látogatását, amikor is a gyerekek megnézték a tűzoltó szertárt. Most az udvaron felhalmozott avart gyújtották meg, és oltották el a tűzoltók, majd szalmát és fahulladékot gyújtottak meg. A gyerekek láthatták, tapasztalhatták különböző anyagok gyúlékonyságát.
2010. január
A téli Balaton ...
Kompetencia programunkban is nagy hangsúlyt fektetünk a természetbeni megfigyelésekre. Pillangó csoportunk a "VÍZ" őselemmel foglalkozik ezekben a hónapokban. Tapasztalatszerzés céljából tettünk tanulmányi kirándulást Balatonmáriára, hogy "élőben"szemlélhessük meg a téli vízparti világot. Megtekintettük a befagyott vizet, a jégtáblán csapatostól összeverődött madárvilágot, a sirályokat,hattyúkat, a nád mellett úszó tőkésréce családokat a köveken és a nádasokon jéggé fagyott vizet,- melyet különféle dolgokhoz hasonlítottunk. Óvatosan jeget törtünk a kövekről, mely úgy csilingelt, mint az igazi kiscsengők! A még be nem fagyott vízből mintákat vettünk, melyet itthon összehasonlítunk különféle vizekkel. A helyszínen meg is beszéltük a látottakat, a madarak színétől a víz -jég téli formáját, a táj szépségét stb. Megszámláltuk a madárcsaládokat, apró hógolyót gyúrva a jégtáblát és a még be nem fagyott vizet céloztuk, melyik süllyed el,és miért? stb. A látottak nagy élményt nyújtottak gyermekeinknek, a látottakat folyamatosan dolgozzuk fel az elkövetkező hetek során. Célunk, hogy minden évszakban ellátogassunk ugyanerre a helyre, hogy nyomon követhessük a változásokat, a mindig újat mutató természetet.